niedziela, 13 grudnia 2015

Krótki przegląd książek chorobowych

Witajcie,

postanowiłam zamiast recenzji zamieścić dzisiaj post specjalny. Ci, którzy odwiedzają mojego bloga trochę dłużej, wiedzą, że fascynują mnie książki o chorobach. Doszukuję się w nich prawdy o człowieku i wierzę, że choroba odsłania nasze prawdziwe ja oraz obnaża słabe strony ludzkiej natury. Ostatnimi czasy na punkcie tych książek dostałam lekkiej obsesji. Przeczytałam ich dosyć dużo, ale wiele jeszcze przede mną. Zachęcam Was do przejrzenia mojego rankingu. Może akurat w tym klimacie znajdziecie coś dla siebie.


Przeczytałam...

1) Rachel Van Dyken- Utrata




2) Lisa Genova- Lewa strona życia



3) Lisa Genova- Motyl



4) Lisa Genova- Sekret O'Brienów



5) John Green- Gwiazd naszych wina



6) Małgorzata Halber- Najgorszy człowiek na świecie



7) Christian Jungersen- Znikasz



8) Jolanta Kosowska- Nie ma nieba



9) Angele Lieby- Ocaliła mnie łza



10) Jacek Lusiński- Carte Blanche



11) Anna McPartlin- Ostatnie dni królika



12) Nele Neuhuas- Żywi i umarli



13) Jodi Picoult- Krucha jak lód



14) Julie Lawson Timer- Ostatnie pięć dni



15) Martin Pistorius- Chłopiec duch



16) Jodi Picoult- Bez mojej zgody


17) Agnieszka Kaluga- Zorkownia


Wiele książek jeszcze przede mną. W planach mam również:













Czy wśród moich propozycji widzicie coś dla siebie?

Czy takie książki Was przekonują?

A może macie chęć dopisać coś do mojej listy? 


17 komentarzy:

  1. U mnie na blogu również niedawno pojawił się taki post, z okazji Książkomanii, która zaczyna się jutro ;) Zostawiam link, może masz ochotę dołączyć? :)
    https://m.facebook.com/profile.php?id=1515795485380474

    OdpowiedzUsuń
  2. Kilka książek z Twoich list przeczytałam, a niektóre z nich mam w planie poznać. Też lubię wątek choroby w książkach. Mogę Ci polecić powieść Włodzimierza Odojewskiego ,,Oksana".

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tylko "bez mojej zgody" i musiałam trochę poczekać, żeby zrozumieć, że to naprawdę wspaniała książka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kilka czytałam, większość mam w planach ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawią mnie książki Genovy, więc pewnie za czas jakiś po nie sięgnę. A Tobie poleciłabym powieść "Spragniony" Augustena Burroughsa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogólnie nie jestem fanką książek ckliwych, o chorobach bo z reguły są nierealne. Kiedyś tak sądziłam, dopóki nie przeczytałam "Gwiazd naszych wina" Po tej książce zmieniłam trochę podejście do innych książek o smiertelnych chorobach. Ogólnie niektóre z Twoich pozycji kojarzę, gdzieś o nich czytałam (czy to u ciebie czy u kogoś innego), ale sama jakoś po nie nie sięgnęłam. Ostatnio jednak czytałam świetną książkę, młodzieżową ale bardzo mi się podobała o chorobie właśnie: "Między życiem a życiem". Jak będziesz miała chwilę to u mnie jest recenzja :D Opis nie jest do końca adekwatny bo nie chciałam mówić wszystkiego, ale naprawdę polecam :) Jak na książkę dla młodziezy jest wyjątkowo głęboka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzadko sięgam po książki o chorobach i nie wiem z czego to wynika. Jakoś je omijam, choć czytałam "Bez mojej zgody" i "Człowiek o 24 twarzach", które zrobiły na mnie naprawdę duże wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale "Nie ma nieba" mam w planach;)

    www.ksiazkoholiczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. "Utrata", "Motyl", "Bez mojej zgody" - bardzo chciałabym te przeczytać!
    "Gwiazd naszych wina" mnie zachwycił. "Cud chłopak" i "Poczwarka" też są świetne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam książki o takiej tematyce, a czytałam tylko Gwiazd Naszych Wina. Muszę się zabrać za pozycje z tej listy.
    Dziękuję!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam książki o takiej tematyce, a czytałam tylko Gwiazd Naszych Wina. Muszę się zabrać za pozycje z tej listy.
    Dziękuję!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie jakoś nie ciągnie do książek opowiadających o chorobach, może kiedyś to się zmieni ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny ranking :) Z tych, które przeczytałaś kilka mam również na koncie i również polecam, zwłaszcza książki L. Genovy :) oraz Zorkownię A. Kalugi i "Kruchą jak lód" J. Picoult, natomiast z tych, które planujesz przeczytać bardzo mocno polecam Ci "Dzień w którym umilkły głosy", dla mnie absolutnie niesamowita historia, nie mogła się oderwać od tej książki :) U mnie 10/10! "Notatki samobójcy", "Pierwsza na liście", "Dotknąć prawdy" i "Tańcząc na rozbitym szkle" też bardzo polecam :) Myślę, że się nie rozczarujesz :) Też bardzo chcę przeczytać "Poczwarkę","Sensu sens" oraz "Chustkę", dwie pierwsze już mam :) Życzę Ci udanej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Widzę dla siebie kilka bardzo pozytywnych lektur! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo nie lubię książek o chorobach :( dołują mnie i w dodatku zaczynam u siebie dostrzegać wszystkie objawy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam "Utratę", "Gwiazd naszych wina" i "Carte Blanche". "Motyla" powoli kończę, a "Ostatnie dni Królika" czekają na półce. Z innych tytułów o chorobach czytałam "Chce się żyć" Macieja Pieprzycy oraz "Pułapkę uczuć" Colleen Hoover. Lubię sięgnąć czasem po takie książki, bo one wzruszają, a przez to oczyszczają mnie z emocji. Czasem dobrze jest przeżyć takie katharsis. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie jestem fanką książek chorobowych. "Lewą stronę życia" mam, więc pewnie przeczytam. "Gwiazd naszych wina" widziałam ekranizację i na tym poprzestanę ;)

    OdpowiedzUsuń

Kochani, jest mi niezmiernie miło gościć Was na mojej stronie :) Bardzo chętnie zajrzałabym do każdego, dlatego proszę, zostawcie kilka słów, które naprowadzą mnie na Wasz trop :)