środa, 2 sierpnia 2017

MUST READ SIERPIEŃ

Powieści, które wypatrzyłam w zapowiedziach sierpniowych wpisują się raczej w klimaty mroczne i ciężkie, niż lekkie i wakacyjne. Dla mnie jednak nie stanowi to problemu :)



Marek Bener, właściciel i dziennikarz lokalnego tygodnika, podejmuje się odnalezienia zaginionej maturzystki. Znużony sierpniowym upałem odkrywa kolejne tajemnice rodziny Żelaznych, a im więcej wie, tym trudniej rozwikłać mu prostą z pozoru zagadkę. Przeżyje jednak wstrząs, kiedy okaże się, że dziewczyna może mieć coś, co przed laty należało do jego zaginionej żony. Nowy trop przeczołga go przez podziemia hazardu i zmusi do spojrzenia w przeszłość. To w jej cieniu kryją się najgorsze koszmary. Pytanie tylko, czy porzuci swój strach i znajdzie w sobie dość siły, by się z nimi zmierzyć.





Ava dowiaduje się z e-maila od matki, że jej siostra bliźniaczka nie żyje. Dziewczyna nie chce w to uwierzyć, ale nie wynika to z żalu czy wyparcia. Cała sprawa po prostu za bardzo wygląda na manipulację Zeldy. Jej kolejny chory plan.Dwa lata temu, po ogromnej zdradzie, jakiej dopuściła się Zelda, Ava wyjechała z domu rodzinnego do Paryża i przyrzekła, że nigdy więcej nie odezwie się do siostry. Teraz jednak dziewczyna musi wrócić do Stanów i odtworzyć rzekomo ostatnie kroki swojej siostry. Wkrótce zaczyna otrzymywać wiadomości, w których siostra zaprasza ją do szaleńczej zabawy w kotka i myszkę. List po liście, wiadomość po wiadomości Ava odkrywa kolejne wskazówki tłumaczące zniknięcie Zeldy i poznaje przerażającą prawdę na temat swojej rodziny.





Wstrząsająca kompozycja teraźniejszości i przeszłości. Oba wymiary czasowe łączy historia dwóch doświadczonych przez los nastolatek. Clara wbrew swojej woli  zostaje zamknięta w ośrodku dla obłąkanych, gdyż nie chciała wypełnić woli ojca. 60 lat później Izzy zmaga się z tragedią – jej matka zastrzeliła męża we śnie i nikt nie wie dlaczego. 







Raphaël jest wziętym pisarzem. Od kilku miesięcy spotyka się z Anną, która pracuje jako stażystka na pogotowiu w paryskim szpitalu, gdzie oboje się poznali. Podczas romantycznej podróży na Lazurowe Wybrzeże Raphaël, którego męczy tajemniczość Anny, przypiera ją do muru pytaniami o jej przeszłość. Po burzliwej kłótni dziewczyna opuszcza ukochanego i wraca do Paryża. Raphaël jedzie za nią. Na miejscu okazuje się, że dziewczyna zniknęła. Raphaël wraz z najbliższym przyjacielem, emerytowanym inspektorem policji, zaczyna jej szukać. Poszukiwania okazują się dużo bardziej skomplikowane, niż obaj początkowo myśleli. W wyniku prywatnego dochodzenia wychodzi na jaw, że Anna nie jest wcale tą osobą, za którą się podawała. Kobieta znalazła się w wielkim niebezpieczeństwie z powodu swojego udziału w nierozwiązanej sprawie sprzed dziesięciu lat.

Callie ginie w wypadku samochodowym, a niewyjaśnione okoliczności jej śmierci dodatkowo pogłębiają rozpacz zdruzgotanych rodziców… Tymczasem jej serce zostaje przeszczepione Jennie, która dostaje od życia drugą szansę. Wdzięczna za ten nieoceniony podarunek, Jenna nawiązuje kontakt z rodzicami dawczyni, jednak wkrótce odkrywa, że idealna rodzina Callie skrywa wiele mrocznych sekretów. Co tak naprawdę stało się z jej młodszą siostrą, Sophie, która podobno przebywa za granicą? Co ukrywa Nathan, były narzeczony Callie? Jak naprawdę zginęła kobieta, dzięki której Jenna nadal oddycha? Bohaterka postanawia odkryć prawdę za wszelką cenę, stawiając na szali relacje z bliskimi, zdrowe zmysły, a nawet własne życie.


Isobel postanawia nie szczepić swoich dzieci. Podjęła tę decyzję pod wpływem doniesień o poszczepiennych przypadkach autyzmu, aby chronić tych, których kocha najbardziej. Konsekwencje tego wyboru poniosą jej przyjaciele i ich córeczka. Maleńka Iris zaraziła się odrą od nastoletniej córki Isobel. Dziewczynka wyzdrowiała, ale całkowicie straciła słuch. Obie rodziny muszą zmierzyć się z odpowiedzialnością, poczuciem winy i pragnieniem zemsty. Z sytuacją, gdy udane z pozoru życie rozsypuje się jak domek z kart. Lizzie Enfield tak jasno i przekonująco wyłożyła argumenty obu stron, że czytelnik czuje się rozdarty. Komu bardziej współczuć? Poruszająca historia, która skłania do refleksji i budzi wiele emocji.





A jakie tytuły wpadły w oko Wam?

13 komentarzy:

  1. "Dziewczynę z Brooklynu" sama z chęcią bym przeczytała!
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. W sierpniowych zapowiedziach nie widzę wielu pozycji, które wpasowałyby się w mój gust, ale koniecznie muszę sięgnąć po ,,Fałszywy pocałunek" od Wydawnictwa Initium. Dodatkowo kusząco brzmi ,,Dawka życia", ale to raczej pozycja, na którą nie będę polować, ale jak się trafi to na pewno się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już od jakiegoś czasu mam ochotę przeczytać jakąś książkę Roberta Małeckiego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka Roberta Małeckiego skojarzyła mi się z "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" Stiega Larssona. Ciekawe czy to tylko przypadek, czy rzeczywiście coś w tym jest.
    Zdecydowanie jestem zanteresowana książką Guillaume Musso "Dziewczyna z Brooklynu" - więc czekam na Twoją recenzję.
    Lubię książki z serii "Kobiety to czytają!", więc pewnie "Dawka życia" kiedyś wpadnie w moje rączki.

    Pozdrawiam
    Babskie Czytanki

    OdpowiedzUsuń
  5. Za "Dawkę życia" zabieram się jeszcze w tym miesiącu. Mam jeszcze ochotę na "To, co zostawiła".

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie chyba wszystkie mnie interesują, a najbardziej ,,Dawka życia".

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam chrapkę na "Dziewczynę z Brooklynu" i koniecznie muszę dorwać "Dawkę życia"

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planach Dziewczynę z Brooklynu Musso, Prezent mnie również zaciekawił, czytałam wcześniejszą książkę autorki i bardzo mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaciekawiała mnie książka pt. "To co zostawiała" Po opisie, wydaje się być mocna :) Moje plany na ten miesiąc to przede wszystkim tytuły, które zalegają jeszcze na półce: "Baśnie osobliwe, "Niech Ci się coś pięknego przyśni" to w pierwszej kolejności mam zamiar przeczytać. Oby się udało! :)

    Pozdrawiam cieplutko, dziennikbibliotekarki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo zaciekawiła mnie ostatnia pozycja - choć zwykle po ten typ literatury sięgam z rzadko to temat nieszczepienia jest dla mnie trudny do zrozumienia i zaakceptowania, jednak chętnie dowiem się więcej i chętnie przeczytam książkę. "Martwe listy" brzmią bardzo mrocznie - może sięgnę z ciekawości, a co! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Musso na pewno przeczytam, bo już czeka sobie na półce. A z pozostałych propozycji zainteresowała mnie "To, co zostawiła" :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z niecierpliwością czekam na "Martwe listy" :) Ta okładka jest taka piękna, mam nadzieję, że i treść okaże się równie zadowalająca :)
    "Prezent" już czytałam i jak dla mnie to dobra książka :) Polecam :)

    OdpowiedzUsuń

Kochani, jest mi niezmiernie miło gościć Was na mojej stronie :) Bardzo chętnie zajrzałabym do każdego, dlatego proszę, zostawcie kilka słów, które naprowadzą mnie na Wasz trop :)